Ø 50mm
Slaglängd: 39,2mm (standardslaglängd)
12mm kolvbult (finns bara med 12mm bult då 10mm inte klarar den påfrestning som blir av denna cylinder)
Inkl. topplock, kolv, ringar, bult knaster, packningar
För att inte överskrida vissa racingklasser har Airsal utvecklat en 77cc cylinder ur serien Xtreme med 50mm borrning för standardvevparti med 39,2mm slaglängd.
Cylindern har tre boosportar (precis som Malossis MHR Team cylinder). Oval och tvådelad avgasport.
Topplocket är designat så det går upp 1,5mm i förbänningskammaren för bättre tätning.
Kolven som ingår är tillverkad av Vertex och har en kolvring.
OBS! För att cylindern ska gå att montera kräver den stora borrningen i detta kit att motorblocket borras upp till 55mm
Denna cylinder går att använda med std. vevparti som har 39,2mm slaglängd. (finns även i Airsal Xtreme-serien)
Cylindern bör köras med minst 19mm förgasare samt med ett racingavgassystem.
AIRSAL är kända för att inte bara utlova hög kavlité utan även en snygg design.
Dessa cylindrar är nikasilbehandlade aluminiumcylindrar, med bättre värmeavledning än vanliga gjutjärnscylindrar. Vilket i sin tur betyder att cylindern slipper slitage pga för höga temperaturer.
Nu har AIRSAL kommit fram med dessa väldesignade XTREME-cylindrar.
Dessa cylindrar ligger i toppklass när det gäller racingutförande! Med rätt kombination av förgasare och avgassystem kan dessa cylindrar ge 20 hk ! Dessa cylindrar bör köras med ett racingsystem och minst 19mm förgasare för bäst prestanda!
AIRSAL XTREME-cylindrar levereras med topplock, kolv (vertex), ringar, bult, knaster och packningar.