Sök produkt
Släpvagns sök: XXX XXX
Dina fordon
Lägg till ditt fordon för att snabbt kunna hitta delar åt den.

Lägg till ditt fordon för att hitta delar

Hem » Kampanj BF2018 » Kolv 76,80mm (CRF250R 14-15)
Kolv 76,80mm (CRF250R 14-15)

Wiseco

Kolv 76,80mm (CRF250R 14-15)

Pris: 2 256kr
Antal Köp
Bevaka
  • Kolv 76,80mm (CRF250R 14-15)

    Smidd kolv från erkända WISECO.

    I decennier
    har Wiseco utvecklat smidda kolvar speciellt för att möta behoven hos tävlingsåkare.
    Alla kolvar har beprövad design som har fulländats under åren och används av några av de bästa lagen i branschen.


    Förpackningen innhåller:

    Kolv, kolvringar, kolvbult och låsringar

     

    OBS!
    Måtten som anges på WISECO-kolvar är diametern på cylinderloppet
    den är avsedd för, INTE kolvens diameter.
  • Passar modell

    Cross

    Märke Modell År från År till Övrig info
     
    Honda CRF250R 2014 2015 13,5:1 kompression

     

Passar till

Cross

MärkeModellÅrsmodellÖvrig Information
HondaCRF250R14-15

Kolvar Cross

KOLV VAL:
A-kolvar är för helt nya cylindrar.
B-kolv rekommenderas för alla använda cylindrar. En B-kolv är en hundradels millimeter större än en A-kolv, detta för att kompensera slitaget som blivit.
C-kolv är större än B-kolv osv.

 

KONTOLLERA VID KOLVBYTE:
Om den gamla kolven är defekt, undersök orsaken och korrigera felet. Fel bränsleblandning, kan orsaka värmenypning. För lågt värmetal på tändstift, felinställd tändning eller luftläckage är vanliga orsaker till brända kolvar. Om den gamla kolven har splittrats eller är helt genombränd, demontera vevhuset och rengör noggrant från metallrester. Kontrollera cylindern beträffande slitage.

 

KOLVRINGARNA:
Tänk på att vissa kolvar är försedda med Keystone-kolvringar. Dessa är koniska och kan lätt placeras felaktigt. Kontrollera att kolvringen går fullständigt in i ringspåret och att ring gapet slutes helt över kolvringsknastret. Smörj ALLA delar med motorolja typ 10W30 eller 10W40.

 

VID MONTERING:
Ersätt ALLTID gamla packningar med nya. Montera kolvringarna på kolven. Kolven monteras med pilen pekande mot avgassidan. Placera en ny cylinderfotspackning på vevhuset, komprimera kolvringarna och låt försiktigt cylindern glida ner i position. Före montering av topplocket ska vevaxeln vridas för hand. Kontrollera att kolven med ringar rör sig fritt i cylindern. En renoverad motorer kräver viss inkörning så under inkörningen bör förgasaren justeras till en något fetare bränsleblandning samt undviks att köra på extremt höga eller låga varvtal, variera körhastigheten och accelerera ej med fullt gaspådrag. Efter en motorrenovering måste extra olja tillföras bränslet. Kolvar tillverkas i mycket stora serier och materialet är bara en mycket, mycket liten del av tillverkningskostnaderna. P.g.a. detta så snålar ingen tillverkare med materialvalet, om en ny kolv går sönder beror det aldrig på själva kolven. Vanliga fel är att man monterat kolven i en ojämnt sliten cylinder, monterat kolvringarna fel, felaktiga förgasarinställningar, felaktig bensinblandning eller att man har andra skador på vevstake/vevaxel.

Visa mer
Relaterade produkter