Sök produkt
Släpvagns sök: XXX XXX
Dina fordon
Lägg till ditt fordon för att snabbt kunna hitta delar åt den.

Lägg till ditt fordon för att hitta delar

Hem » Kampanj BF 10% » Cylinderkit 70cc/47,6mm MHR Racing (Minarelli Horisontell LC)
Cylinderkit 70cc/47,6mm MHR Racing (Minarelli Horisontell LC)

Malossi

Cylinderkit 70cc/47,6mm MHR Racing (Minarelli Horisontell LC)

Pris: 3 725kr
Antal Köp
Bevaka
  • Cylinderkit MALOSSI MHR Racing/Team 70cc

    (Malossi 318460)

    Aluminium
    Vätskekyld (LC)
    Ø 47,6mm

    12mm kolvbult
    Inkl topplock




    Ett kraftigt cylinderkit, speciellt framtaget och designad för racing, där cylinderloppet är nikasilbehandlat och cylinder samt topp är tillverkad i en aluminium-blandning innehållande kisel och titan.
    Detta ger kitet en extrem styrka och tålighet även vid mycket höga temperaturer.
    (Malossi garanterar att storlek och de mekaniska specifikationerna hålls oförändrade ända upp till 250°C.)

    Även kolven är tillverkad i denna speciella aluminium-blandning och har även ett ytskikt i grafit vilket ger extremt liten friktion. Detta ger en förstärkt kolv; för att klara de enorma påfrestningarna, samtidigt som den är väldigt lätt för att minska påfrestningarna inne i cylindern.
    Kolvringen är tillverkad i 1mm gjutjärn med hård kromplättering.

    Detta kit rekommenderas att användas med minst en 21mm förgasare samt racesystem för bäst effekt.
    (Med de rätta komponenterna kan man få ut upp till 20hk!)

    Detta cylinderkit behöver ett vevparti med 12mm kolvbult och 80mm vevaxel!

  • Passar modell

    Scooter (Klass I)
    Modeller med vätskekyld horisontell Minarelli motor

    Märke Modell Årsmodell
    Aprilia Area 51 LC 98-00
    Aprilia Gulliver 50 LC 96-98
    Aprilia Rally 50 LC 96-99
    Aprilia Sonic 50 LC 98-08
    Aprilia SR 50 LC 94-97
    Aprilia SR 50 Racing LC 97-00
    Aprilia SR 50 Replica LC 94-96
    Aprilia SR 50 Steatlh LC 97-00
    Aprilia SR 50 WWW LC 97-00
         
    Benelli 491 Racing 50 LC 98-01
    Benelli 491 RR 50 LC 99-03
    Benelli 491 Sport 50 LC 97-01
    Benelli K2 50 LC 98-01
         
    Beta Ark 50 LC 97-06
    Beta Eikon 50 LC 98-05
    Beta Eikon 50 Team 06-07
         
    Italjet Dragster 50 LC 98-02
         
    KTM GO 50 AC 93-99
         
    Malaguti F12 Phantom 50 LC 94-01
    Malaguti F12 Phantom 50 LC Digit 02-06
    Malaguti F12 Phantom 50 R II LC 07-
    Malaguti F15 Firefox 50 LC 96-01
    Malaguti F15 Firefox 50 LC Digit 02-06
         
    MBK Mach G 50 LC 02-
    MBK Nitro 50 LC 97-98
    MBK Nitro 50 LC 99-12
    MBK Nitro 50 Cat 03-
    MBK Nitro 50 II LC 13-
    MBK Nitro 50 Naked LC 05-12
    MBK Nitro 50 Naked II LC 13-
         
    Rieju First 50 LC 95-99
    Rieju RS NKD 50 LC 14-15
    Rieju RS Sport 50 LC 14-15
         
    Yamaha Aerox 50 LC 97-98
    Yamaha Aerox 50 99-02
    Yamaha Aerox 50 (Cat) 03-12
    Yamaha Aerox 50 R/Naked 03-12
    Yamaha Aerox 50 R/Naked II(2-takt) 13-
    Yamaha Jog 50 RR LC 02-

     

Cylinder moped

VIKTIGT! 
För att maximera cylinderns livslängd och prestanda 
är det viktigt att den monteras och körs in på rätt sätt:

För att förhindra att cylindern värmenyper var noga med att smörja in kolv och cylinderlopp 
med 2-taktsolja innan montering. 
En nymonterad cylinder måste också köras in för att hålla längre. 
Undvik därför hårda påfrestingar, som att pina mopeden i branta och långa uppförbackar.
Tillverkarna av cylindrarna rekommenderar att du aldrig ska köra över 3/4-gas de första 500km efter att du monterat en ny cylinder, eller bytt kolv.

Följs dessa anvisningar har du en cylinder som håller längre!

Visa mer
Relaterade produkter