Ersätter Stefa, Noris, Bosch, Siba, Romag & Auto Union tändsystem för ett flertal motorer med det kortare bultavståndet för statorplattan samt den smalare konan för svänghjulet.
Passar till ILO G50, HVA D-motor, NSU, Pilot FM50/FM504, Victoria M50/M51, DKW 801 m.fl.
Avsedd för maskiner med bromsljus.
* För vissa motorer kan inställning med hjälp av stroboskoplampa vara aktuellt!
Tekniska data:
- Svänghjul, ytterdiameter: 115mm
- Statorplatta, ytterdiameter: Ø= ca. 85,5mm
- Statorplatta, bultavstånd c-c: ca. 67mm
- Tändspole/ljusspole, bultavstånd: c-c: ca.54mm
- Tändkabel: L=~400mm
- Framljus/bromsljusspole: 6V-15/5W
- Bakljusspole: 6V-3W
- Rotationsriktning: Moturs/Medurs (*se ovan)
- För vevaxel med konicitet: K1:10 (10%) och ingångsdiameter Ø=10mm
- Avdragare svänghjul: Gänga M24x1,5 (se vårt art.nr: 130348)
Kopplingsschema medföljer för korrekt inkopppling.
Rekomenderade glödlampor/Signalhorn:
Framlyse: 6V-15/15W
Bromslyse: 6V-5W
Baklyse: 6V-3~4W
Signalhorn: 6V/AC (växelström) vårt artnr 550731
OBS!
- Isolatorplattan måste monteras under tändkabeln på tändspolen (enligt bilder) för att ej ge överslag.
- Fetta även in filten som smörjer svänghjulets kam för att minska förslitningen på brytarklacken!
- Kontaktavståndet inställes till ca.0,35~0,45mm vid fullt öppna brytarspetsar.
Utföres med hjälp av ett bladmått (se art.nr. 130338)
OBS: På visa ILO G50 motorer kan man bli tvungen att slipa av klackarna på svänghjulskåpans insida en
aning för att svänghjulet ska rulla fritt!