Sök produkt
Släpvagns sök: XXX XXX
Dina fordon
Lägg till ditt fordon för att snabbt kunna hitta delar åt den.

Lägg till ditt fordon för att hitta delar

Hem » Bränsle » Munstycken » Munstyckessats (Gurtner, 6mm)
-15%

Motoforce

Munstyckessats (Gurtner, 6mm)

Pris: 187kr 219kr
Antal Köp
Bevaka
  • Munstyckessats (Gurtner, 6mm)

    Mycket prisvärt munstycketskit av hög kvalitet från Motoforce för Gurtner-förgasare.
    Perfekt att ha när du ska bestycka om förgasaren om du t.ex. bytt cylinder och det är svårt att veta vilket munstycke som ger bäst prestanda.

    Passar alla Gurtnerförgasare
    (sitter tex som original på Peugeot, Honda & Yamaha -2004)

    Gänga: 6,0mm
    Längd: 8,5mm

    Finns i två varianter med tio munstycken vardera (välj i rullisten):
    Storlek 54-72
    (54, 56, 58, 60, 62, 64, 66, 68, 70, 72)
    Storlek 74-92 (74, 76, 78, 80, 82, 84, 86, 88, 90, 92)

Passar till

Scooter

MärkeModellÅrsmodellÖvrig Information
HondaDio 50 AC (Vertikal motor)88-93
HondaDio 50 ZX AC (Vertikal motor)90-93
HondaJoker 50 AC98-99
HondaSFX 50 AC95-01
HondaSGX 50 Sky AC97-03
HondaShadow 50 (SRX50) AC98-99
HondaSXR 5098-99
HondaVision 50 Met In AC88-97
HondaX8R-S/X 5098-01
KymcoCurio 50 AC (CX 50)93
KymcoDJ 50 Refined AC93-06
KymcoDJ 50 World AC95-97
KymcoDJ 50 Y AC93-06
KymcoFever 1 50 AC (ZX50)99-02
KymcoFever 2 50 AC (ZXII50 Super Fever)03-06
KymcoK12 50 Sport AC95-00
KymcoKB 50 AC95-00
KymcoScout 50 AC99-02
MBKBooster 50 Naked AC03-16
MBKBooster 50 NG II AC (Next Generation)03-06
MBKBooster 50 Original AC04-16
MBKBooster 50 Rocket AC03-09
MBKBooster 50 Spirit AC99-14
MBKFlipper 50 Light AC04-05
MBKMach G 50 AC02-12
MBKMach G 50 LC02-15
MBKNitro 50 II LC13-16
MBKNitro 50 LC03-12
MBKNitro 50 Naked II LC13-16
MBKNitro 50 Naked LC05-12
MBKOvetto 50 AC02-06
MBKOvetto 50 II AC (2-takt)08-16
MBKOvetto 50 One AC (2-takt)13
MBKStunt 50 AC03-05
MBKStunt 50 Naked AC03-16
PeugeotBuxy 50 AC93-98
PeugeotCitystar 50 AC14-17
PeugeotDjango 50 AC (2-takt)15-17
PeugeotElyséo 50 AC98-07
PeugeotElystar 50 AC02-06
PeugeotElystar 50 Advantage AC06-14
PeugeotJet Force 50 LC (C-tech motor)03-12
PeugeotJet Force 50 LC (C-tech motor)13-16
PeugeotKisbee 50 AC (2-takt)10-17
PeugeotLooxor 50 AC01-02
PeugeotLooxor 50 AC03-06
PeugeotLudix 50 Blaster Furious LC11-15
PeugeotLudix 50 Blaster LC (C-tech motor)05-07
PeugeotLudix 50 Blaster/RS12LC/R-Cup05-14
PeugeotLudix 50 Elegance AC04-15
PeugeotLudix 50 One AC04-15
PeugeotLudix 50 Pro AC (2-takt)04-17
PeugeotLudix 50 Snake/Furious/Naked AC04-15
PeugeotLudix 50 Trend AC04-15
PeugeotMetal-X 50 AC03-05
PeugeotSpeedake 50 AC94-97
PeugeotSpeedfight 1 50 AC96-99
PeugeotSpeedfight 1 50 LC96-99
PeugeotSpeedfight 2 50 AC00-03
PeugeotSpeedfight 2 50 AC04-08
PeugeotSpeedfight 2 50 LC00-03
PeugeotSpeedfight 2 50 LC04-08
PeugeotSpeedfight 3 50 AC (2-takt)09-14
PeugeotSpeedfight 3 50 LC (2-takt)09-14
PeugeotSpeedfight 4 50 AC (2-takt)15-17
PeugeotSpeedfight 4 50 LC (2-takt)15-17
PeugeotSquab 50 AC95-97
PeugeotStreetzone 50 AC (2-takt)14-17
PeugeotStreetzone 50 Naked AC (2-takt)14-17
PeugeotSV 50 AC93-98
PeugeotTKR 50 AC00-11
PeugeotTKR 50/Furious AC06-11
PeugeotTrekker 50 Road/Off-Road AC97-99
PeugeotVivacity 50 AC (2-takt)99-03
PeugeotVivacity 50 II AC (2-takt)04-07
PeugeotVivacity 50 New AC (2-takt)08-17
PeugeotX-fight 50 AC00-03
PeugeotX-fight 50 LC00-03
PeugeotZenith 50 AC95-99
SymDD 50 AC (2-takt)03-06
SymFlash/Free 50 AC (2-takt)96-00
SymPure 50 AC03-08
SymSuper Fancy 50 AC96-06
YamahaAerox 50 LC (E2)03-12
YamahaAerox 50 R II (2-takt)13-16
YamahaBWS 50 Easy13
YamahaBWS 50 Naked AC03-16
YamahaBWS 50 Next Generation II AC03-09
YamahaBWS 50 Original AC96-16
YamahaJog 50 R AC02-15
YamahaJog 50 RR LC02-15
YamahaNeos 50 AC (2-takt)02-06
YamahaNeos 50 Easy AC13
YamahaNeos 50 II AC (2-takt)07-16
YamahaSlider 50 AC00-04
YamahaSlider 50 Naked AC03-11
YamahaSlider 50 Naked AC R1211-14
YamahaWhy Light 50 (2-takt)04-06
YamahaVino 50 AC (2-takt)04-06

Information munstycken

Ett tips vid justering och bestyckning av förgasare är att börja med ett större munstycke. När du är uppe i toppfart och om motorn börjar att "fyrtakta" gå då ner i munstyckesstorlek med ca 5 steg tills motorn börjar gå rent igen. Därefter går det att finjustera resten. Det är tex viktigt att byta munstycken vid byte till ett effektavgassystem eller tex större cylinder.

Du kan läsa av färgen på ditt tändstift för att se om du har rätt storlek på munstycket:

Gyllenbrunt stift = Rätt storlek på munstycke! Motorn går rent och svarar direkt vid gas.

Svartnat stift = För stort munstycke! Motorn accelererar segt till toppfart med ett dovt ljud och ryker mycket - byt till mindre munstycke!

Vitt och torrt stift = För litet munstycke! Motorn accelererar bra upp till halv gas men kan hacka till innan toppfart. Vid snabbt gaspådrag vill motorn gärna dö och tappa fart. Motorn tycks få mer kraft om du drar ner lite på gasen - byt till större munstycke!

Viktigt! Ett för litet munstycke kan ge en för mager bränsleblandning, vilket kan leda till kolv- och kolvringsskador.

 

Visa mer
Relaterade produkter